اسمي مريم سني دلوقتي تسعة عشر سنه
اتمديت على رجليا مرة في فلكة - فلقة المدرسة و انا في سنة ستة ابتدائي و هي دي المرة الوحيدة اللي اتمديت فيها على رجليا بابا كان ساعات يهددني انه هيمدني على رجليا لو غلطت في حاجة لكن بصراحة عمره ما مدني
كان عندنا ابلة اسمها ميس سلوى و كانت مدرسة شديدة جدا
ففي مرة وصلت ميس سلوى متاخرة عن الحصة و بنت زميلتي عرفتها اني كنت عاملة هيجان
راحت قالت لي اطلعي بره الفصل و اقعدي على الارض و اقلعي الجزمة و الشراب
و قالت لي هامدك عشر خرزانات على رجليكي
انا فضلت اعيط و خلاص يا مس اخر مرة
طيب اضربيني على ايديا و بلاش تمديني على رجليا
قالت لي انا هعلمك الادب و قالت لي هزود المد على رجليكي لو معملتيش زي ماقلتلك
المهم انا فضلت اتحايل عليها فرفعتهم لعشرين خرزانة مد على رجليا
المهم قعدت بره الفصل لاخر الحصة على الارض و انا حافية القدمين و اللي رايح و اللي جاي يتفرج عليا و عارف اني هتمد على رجليا
و مس سلوى بعتت جابت فلكة - فلقة من عند الناظرة عبارة عن خشبة طويله مربوط فيها حبل و دخلتني الفصل و و خلتني قعدت على الارض و رفعت رجليا الاتنين لفوق و جابت بنتين خلتهم يدخلوا رجليا في الفلكة - الفلقة و فضلت تلف حبل الفلكة على رجليا لغاية ما رجليا اتكتفت جامد و مبقتش اقدر احركها اي حركة
و خلت البنتيتن يرفعوا رجليا بالفلكة لفوق و لقيت نفسي بارجع بضهري و نمت على الارض و بقت رجليا في مواجهتها
فرجعت خطوتين لورا و رفعت الخرزانة لاعلى لفوق و بدأت في المد على رجليا بالخرزانة وكانت كل ضربة على بطن قدمي احس ان رجليا بتولع منها
اه خلاص خلاص يا مس اخر مرة كفاية كده رجليااااا
انا فاكرة ان اول خرزانة عملت صوت في الهوا فاتخضيت و صوت قبل ما اول خرزانة تلمس رجليا
و فضلت ترفع الخرزانة و تنزل تقطع رجليا من الضرب لحد ما مدتني على رجليا عشر خرزانات زي ما قالت في الاول من غير ما تزود في المد على رجليا
و خلتني أقعد حافية القدمين و الصبيان و البنات يضحكوا عليا وعلى منظر رجليا لحد ما سمحت لي ألبس الشراب و الجزمة قبل ما اروح
ودي كانت قصتي مع المد على الرجلين في الفلكة
اتمديت على رجليا مرة في فلكة - فلقة المدرسة و انا في سنة ستة ابتدائي و هي دي المرة الوحيدة اللي اتمديت فيها على رجليا بابا كان ساعات يهددني انه هيمدني على رجليا لو غلطت في حاجة لكن بصراحة عمره ما مدني
كان عندنا ابلة اسمها ميس سلوى و كانت مدرسة شديدة جدا
ففي مرة وصلت ميس سلوى متاخرة عن الحصة و بنت زميلتي عرفتها اني كنت عاملة هيجان
راحت قالت لي اطلعي بره الفصل و اقعدي على الارض و اقلعي الجزمة و الشراب
و قالت لي هامدك عشر خرزانات على رجليكي
انا فضلت اعيط و خلاص يا مس اخر مرة
طيب اضربيني على ايديا و بلاش تمديني على رجليا
قالت لي انا هعلمك الادب و قالت لي هزود المد على رجليكي لو معملتيش زي ماقلتلك
المهم انا فضلت اتحايل عليها فرفعتهم لعشرين خرزانة مد على رجليا
المهم قعدت بره الفصل لاخر الحصة على الارض و انا حافية القدمين و اللي رايح و اللي جاي يتفرج عليا و عارف اني هتمد على رجليا
و مس سلوى بعتت جابت فلكة - فلقة من عند الناظرة عبارة عن خشبة طويله مربوط فيها حبل و دخلتني الفصل و و خلتني قعدت على الارض و رفعت رجليا الاتنين لفوق و جابت بنتين خلتهم يدخلوا رجليا في الفلكة - الفلقة و فضلت تلف حبل الفلكة على رجليا لغاية ما رجليا اتكتفت جامد و مبقتش اقدر احركها اي حركة
و خلت البنتيتن يرفعوا رجليا بالفلكة لفوق و لقيت نفسي بارجع بضهري و نمت على الارض و بقت رجليا في مواجهتها
فرجعت خطوتين لورا و رفعت الخرزانة لاعلى لفوق و بدأت في المد على رجليا بالخرزانة وكانت كل ضربة على بطن قدمي احس ان رجليا بتولع منها
اه خلاص خلاص يا مس اخر مرة كفاية كده رجليااااا
انا فاكرة ان اول خرزانة عملت صوت في الهوا فاتخضيت و صوت قبل ما اول خرزانة تلمس رجليا
و فضلت ترفع الخرزانة و تنزل تقطع رجليا من الضرب لحد ما مدتني على رجليا عشر خرزانات زي ما قالت في الاول من غير ما تزود في المد على رجليا
و خلتني أقعد حافية القدمين و الصبيان و البنات يضحكوا عليا وعلى منظر رجليا لحد ما سمحت لي ألبس الشراب و الجزمة قبل ما اروح
ودي كانت قصتي مع المد على الرجلين في الفلكة
حلوة قصتي انا تشبه قصتك في بعض اللقطات بس انا بابا كان يمدني على رجلية وانا في الابتدائية و حتى الاعدادية
ردحذفيا ريت تشرفينا بقصتك و ننشرها على المدونة
حذف