ميس عايدة مدت هدير على رجليها
هدير تحكي لفلكة البنات قصة مدها على رجليها في الفلكة و هي حافية القدمين امام كل بنات فصلها
كنت مهتمة بالانشطة المدرسية و كنت مشتركة في اكتر من نشاط فني و رياضي و اجتماعي و كانت اسرتي مش معارضة اشتراكي في الانشطة لاني كنت شاطرة و بذاكر كويس
لكن و انا في تانية اعدادي في الاعدادية بنات كان عندنا مدرسة الدراسات كانت مقتنعة ان النشاط المدرسي فرصة لهروب البنات من الحصص و انشغال البنت عن المذاكرة و بداية هبوط المستوى الدراسي للبنت و كانت مقتنعة اني باتعمد اتاخر عن حصتها و في احدى المرات الوقت سرقني و ابتدت الحصة اللى بعد الفسحة و عدى يجي نص الحصة عقبال ما طلعت على الفصل
دخلت الفصل لقيت ميس عايدة ابلة الدراسات استاذنتها اني ادخل فشخطت فيا جامد و قالت لي انتي كنتي فين
فقلت لها انا كنت مع مجموعة النشاط و انا اسفة اني اتاخرت على الحصة
شخطت فيا مرة تانية و قالت لي تعالي عند السبورة هنا و اقلعي الجزمة
و خلت البنات اللي قاعدين في اول تختة يقوموا و سحبت التختة و دايرتها في اتجاه الفصل كله بحيث البنت اللي تقعد فيها تبقى في مواجهة البنات كلهم
انا في المجمل كنت طالبة مجتهدة و محافظة على واجباتي و مذاكرتي و ما سبقش لي ان اتعرضت اني اتمد على رجليا في مدرسة او درس و لا حتى اتهددت في البيت بعقاب المد عى الرجلين مفيش غير مرة ماما مدت اختي على رجليها و احنا صغيرين و ما شفتش اي بنت اتمدت على رجليها في المدرسة غير بنت واحدة اتمدت على رجليها في الطابور قدام كل البنات علشان كانت مزوغة في اليوم اللي قبلها
انا مش بس كنت خايفة من وجع الضرب و المد على رجليا لكن كمان كرامتي و مظهري قدام زميلاتي البنات خاصة و انها عايزة تمدني على رجليا بطريقة تخلي رجليا في وش البنات كلهم كانها عايزة تفرج كل البنات عليا و هي بتمدني على رجليا بالخرزانة و انا اصلا طبيعي باتكسف حد يشوف رجليا و هي حافية في العادي كده من غير مد من غير حاجة خالص فما بالكم ان كل البنات يشوفوني و انا باتمد على رجليا
فضلت اعتذر لها و استسمحها انها تسامحني و تصرف نظر عن موضوع المد على الرجلين ده او حتى تضربني على ايديا لكن كانت مصرة انها هاتمدني على رجليا يعني هاتمدني على رجليا و تبعتر كرامتي قدام صاحباتي
انا رجلي اتسمرت في مكانها و مقدرتش اقلع الجزمة من رجليا علشان اتمد فما كان من ميس عايدة الا انها ندهت على بنت و طلبت منها تنزل تجيب الفراشة و كملت شرح الدرس للبنات لغاية ما الفراشة تيجي كملت شرح ببرود اعصاب و لا كأنها على وشك انها تمد بنت في سن حرج على رجليها و تكسر شخصيتها قدام زميلاتها و لا حاجة
الفراشة جت و ميس عايدة قالت لها بلهجة امرة قلعيها الجزمة و الشراب و ارفعي رجليها هنا علشان تتمد على رجليها قدام البنات كلهم علشان كل ما تدوس على رجليها تفتكر انها في مدرسة مش في نادي
الفراشة شدتني من دراعي شدة كانت هاتكسرني و زقتني على التختة و رفعت رجليا بعنف و قلعتني الجزمة و الشراب المدرسي الابيض و رجليا بقت حافية تماما راحت حطة رجليا الاتنين تحت باطها بقوة لدرجة اني ما بقتش عارفة احرك او ارفس برجلي يمين او شمال و لا اجدعها فلكة-فلئة
ميس عايدة خلت رجليا الحافيين في وش البنات كلهم كانها بتعرض على البنات شكل رجليا قبل المد على الرجلين و بعد المد على الرجلين بنظام اعلانات التلفزيون
ميس عايدة كانت معاها خرزانة طويلة و مؤلمة و بتلسع جامد و رفعت الخرزانة على اخر ما عندها و نزلت بيها مد على رجليا باقسى ما يكون الضرب على كفوف الرجلين "باطن القدمين" و هما حافيين
اول ما بدأت المد على رجليا كنت باحاول ما اصوتش اثناء الضرب بالخرزانة على كفوف رجليا لاحافظ على اي شئ من كرامتي لكن من قوة المد على رجليا و شدة ميس عايدة في الضرب و انتقامها من رجليا الحافيين ما قدرتش احبس صوتي لدرجة ان في مدرسة من الفصل المجاور جات تشوف في ايه و لما جات شافتني و انا باتمد على رجليا توقعت انها تتدخل و توقف انتقام ميس عايدة من رجليا خاصة اني اعرفها و لي معاها كلام لكن للاسف رجعت فصلها عادي بعد ما عرفت ان مفيش مصيبة و لا حاجة دي هدير بس بتتمد على رجليها و كان مدي على رجليا حدث معتاد و كاني باتمد على رجليا كل يوم
دي قصة هدير مع المد على الرجلين اللي من غير فلكة لكن دراع ام عبده الفراشة في تكتيفها لرجلين هدير و هي بتتمد على رجليها كان اشد من اي فلكة-فلقة من ام عصاية و حبل
هل الفلقه تهين الكرامه
ردحذفلا طبعا دى تاديب لكن لا تجرح القدمين بنزف دم - فقط تاديب و تورم ممكن
حذفمتهيا لي الفلكة فيها اهانة للكرامة
حذفوانت ايه اللي يخليك تسمحيلها بده اصلا
ردحذف