اسمي دنيا حبيت اضيف قصة مدي على على رجلي ضمن قصص الفلقة و قصص المد على الرجلين اللي في مدونة فلكة البنات
انا نشات في بيئة نصف ريفية اتمديت على رجليا اكتر من مرة و انا صغيرة و المد على الرجلين كان بيحصل في الدرس او المدرسة و احيانا بيكون في مد على الرجلين في التحفيظ او بيحصل مد على الرجلين في البيت
و ساعات المد على الرجلين بيكون بالخرزانة و من غير فلقة بان البنت تقلع الجزمة و تقعد على الارض و تفرد رجلها و الابلة تدوس على قصبة رجليها و تضربها على رجليها بالخرزانة او لو في المدرسة البنت تقلع الجزمة و تقعد في اول صف و ترفع رجليها على التختة و بنتين يمسكوا رجلها جامد ما يخلوش رجليها تفلت اثناء المد على رجلها بالعصاية او الخرزانة
لكن المد على الرجلين في الفلكة او الفلئة ما شفتهوش غير في التحفيظ كانت الابلة المحفظة بتجيب عصاية تخينة غير اللي بتضرب بيها و فيها حبل و البنت بتقعد على الارض و رجلها حافية و بترفع رجليها الاتنين و تدخل رجليها بين العصاية و الحبل و بنتين يلفوا الفلقة قدام بعض لغاية ما تمسك على رجلين البنت جامد و تبقى مش ممكن تفلت و الشيخة تنزل على رجلين البنت مد بالخرزانة من غير ما تعد و ده كان بيبقى اصعب تجارب المد على الرجلين على الاطلاق
يعني فعلا كان يا ويل البنت اللي تتمد على رجلها في فلكة التحفيظ اللي بتخلي اي مد على الرجلين تاني في المدرسة او الدرس كانه مد هزار مش مد على الرجلين بجد
انا زي ما قلت قبل كده انا جربت المد على الرجلين اكتر من مرة لكن المرة اللي عايزة اضيفها لقصص المد على الرجلين عندكم هي اللي اتمديت على رجلي فيها من بنت عمتي
بنت عمتي كانت طالبة في كلية و انا كنت في اجازة الصيف ما بين تالتة اعدادي و اولى ثانوي و كنت جايبة ملحق دور تاني في الانجليزي
و كانت ابلة نهلة بتتابع معايا و كانت امي بتقول لها قدامي انا مش عايزاكي تدلعيها احسن تعيد السنة و تبقى مصيبة لو لقيتيها مش مذاكرة مديها على رجليها اهه لما تقطعي رجليها بالخرزانة احسن ما اقطع جسمها كله لو سقطت
فكنت باطلع عند ابلة نهلة كل يوم بعد العصر تراجع معايا و تشوفني في حفظ الكلمات و حل واجبات الدرس و في مرة سهيت و اتفرجت على التلفزيون و ما رحتش عندها و تاني يوم رحت و انا مش حافظة فقالت لي : أنا لازم أمدك على رجليكي علشان تركزي و تذاكري و انا كنت في قمة الكسوف و الخجل معقولة بنت عمتي هاتمدني على رجليا و اكيد هاتقول لامي و اخواتي و العيلة كلها تعرف انها مدتني على رجليا و دخلت جوة شوية و جابت حبل و عصاية خشب زي المسطرة و جابت كرسي و قلبته و قالت لي أقعدي على الارض فقعدت و كانت رجليا حافية طبيعي
و قالت لي إرفعي رجليكي على الكرسي فرفعت رجليا و انا خايفة و مكسوفة
و كتفت رجليا بحبل في الكرسي
و مسكت العصاية و نزلت مد على رجليا بالخرزانة وأنا بتحايل عليها معلش يا أبلة رجليا يا ابلة
و هي بتمدني على رجليا وتقول لي لازم أدبك
قعدت بعديها فترة مش عارفة أمشي على رجليا من العلقة إللى أنا خدتها على رجليا من ابلة نهلة
و دي كانت واحدة من قصصي في الفلكة و المد على الرجلين
انا نشات في بيئة نصف ريفية اتمديت على رجليا اكتر من مرة و انا صغيرة و المد على الرجلين كان بيحصل في الدرس او المدرسة و احيانا بيكون في مد على الرجلين في التحفيظ او بيحصل مد على الرجلين في البيت
و ساعات المد على الرجلين بيكون بالخرزانة و من غير فلقة بان البنت تقلع الجزمة و تقعد على الارض و تفرد رجلها و الابلة تدوس على قصبة رجليها و تضربها على رجليها بالخرزانة او لو في المدرسة البنت تقلع الجزمة و تقعد في اول صف و ترفع رجليها على التختة و بنتين يمسكوا رجلها جامد ما يخلوش رجليها تفلت اثناء المد على رجلها بالعصاية او الخرزانة
لكن المد على الرجلين في الفلكة او الفلئة ما شفتهوش غير في التحفيظ كانت الابلة المحفظة بتجيب عصاية تخينة غير اللي بتضرب بيها و فيها حبل و البنت بتقعد على الارض و رجلها حافية و بترفع رجليها الاتنين و تدخل رجليها بين العصاية و الحبل و بنتين يلفوا الفلقة قدام بعض لغاية ما تمسك على رجلين البنت جامد و تبقى مش ممكن تفلت و الشيخة تنزل على رجلين البنت مد بالخرزانة من غير ما تعد و ده كان بيبقى اصعب تجارب المد على الرجلين على الاطلاق
يعني فعلا كان يا ويل البنت اللي تتمد على رجلها في فلكة التحفيظ اللي بتخلي اي مد على الرجلين تاني في المدرسة او الدرس كانه مد هزار مش مد على الرجلين بجد
انا زي ما قلت قبل كده انا جربت المد على الرجلين اكتر من مرة لكن المرة اللي عايزة اضيفها لقصص المد على الرجلين عندكم هي اللي اتمديت على رجلي فيها من بنت عمتي
بنت عمتي كانت طالبة في كلية و انا كنت في اجازة الصيف ما بين تالتة اعدادي و اولى ثانوي و كنت جايبة ملحق دور تاني في الانجليزي
و كانت ابلة نهلة بتتابع معايا و كانت امي بتقول لها قدامي انا مش عايزاكي تدلعيها احسن تعيد السنة و تبقى مصيبة لو لقيتيها مش مذاكرة مديها على رجليها اهه لما تقطعي رجليها بالخرزانة احسن ما اقطع جسمها كله لو سقطت
فكنت باطلع عند ابلة نهلة كل يوم بعد العصر تراجع معايا و تشوفني في حفظ الكلمات و حل واجبات الدرس و في مرة سهيت و اتفرجت على التلفزيون و ما رحتش عندها و تاني يوم رحت و انا مش حافظة فقالت لي : أنا لازم أمدك على رجليكي علشان تركزي و تذاكري و انا كنت في قمة الكسوف و الخجل معقولة بنت عمتي هاتمدني على رجليا و اكيد هاتقول لامي و اخواتي و العيلة كلها تعرف انها مدتني على رجليا و دخلت جوة شوية و جابت حبل و عصاية خشب زي المسطرة و جابت كرسي و قلبته و قالت لي أقعدي على الارض فقعدت و كانت رجليا حافية طبيعي
و قالت لي إرفعي رجليكي على الكرسي فرفعت رجليا و انا خايفة و مكسوفة
و كتفت رجليا بحبل في الكرسي
و مسكت العصاية و نزلت مد على رجليا بالخرزانة وأنا بتحايل عليها معلش يا أبلة رجليا يا ابلة
و هي بتمدني على رجليا وتقول لي لازم أدبك
قعدت بعديها فترة مش عارفة أمشي على رجليا من العلقة إللى أنا خدتها على رجليا من ابلة نهلة
و دي كانت واحدة من قصصي في الفلكة و المد على الرجلين
تعليقات
إرسال تعليق