انا اتمديت على رجليا اكتر من مرة و انا بنت صغيرة اغلبهم او يمكن كلهم كانوا بسبب الواجبات و التسميع يعني تقدروا تقولوا اني كنت من البنات اللي ليهم قصص مد على الرجلين مش مجرد قصة مد على الرجلين واحدة
لكن انا في المرة دي هاحكي قصة واحدة اتمديت فيها على رجليا بالتقسيط هههه
انا كنت ساعتها في سنة ساتة ابتدائي و مدرستنا كانت عادية بنين و بنات و كانت ابلة العربي برضه مش بتفرق بين البنين و البنات فلو عاقبت بالضرب على الايدين كانت بتضرب الصبيان و البنات و لو عاقبت بالمد على الرجلين بالخرزانة بتمد الصبيان و بتمد البنات على رجليهم عادي بدون تفرقة و كان مساعدها على كده ان البنات كان زيهم مشابه لزي الصبيان فكنا بنلبس بنطلونات عادي يعني مفيش موانع تمنع انها تمد البنات على رجليهم بحجة اللبس او كده
و في مرة كانت بتفتش على الواجبات و انا ما كنتش عاملة الواجب و باحاول اتدارى لكن الدور جه عندي و حسيت ان قلبي وقع في رجليا سالتني عن الواجب قلت لها معملتش الواجب يا ابلة قالت لي طيب اطلعي برة طلعت وقفت برة عند السبورة
الابلة دي بالذات رغم انها كانت شديدة بس مكانتش غاوية مد على الرجلين زي غيرها فلما كانت بتلاقي عدد اللي مش عاملين الواجب كتير كانت بتكتفي بالضرب على الايدين و مش بتمد على الرجلين لكن لما كانت بتلاقي اللي مش عاملين الواحب قليلين كانت بتمد على الرجلين
علشان كدا اللي البنت اللي ما عملتش الواجب كانت بتبقى عاملة زي الشيطان نفسها كل البنات تكون ما عملتش الواجب زيها و بالتالي يتلغي عقاب المد على الرجلين للكل
في اليوم ده اللي ما عملوش الواجب كانوا قليلين ولد و بنت كمان معملتش الواجب غيري
الابلة بعتت جابت الخرزانة "مكانش عندنا فلكة في المدرسة" و فضت الديسك الاولاني و بدات بمد الولد على رجليه
و بعدين ندهت على زميلتي البنت راحت عند الديسك و قعدت و قلعت الجزمة من رجليها و رفعت رجليها على الدرج علشان تتمد على رجليها لكن الابلة لقت ان البنت لابسة في رجليها شراب شتوي تقيل فخلتها تقلع الشراب علشان تتمد على رجليها حافية و فعلا البنت قلعت الشراب و رفعت رجليها و هي حافية القدمين تماما و كنا في يوم برد و الابلة رفعت الخرزانة على اخر ما عندها و نزلت بيها على رجلين البنت فالبنت صرخت جامد و شدت رجليها فالابلة ندهت لبنتين يمسكوا رجلها جامد و كملت مد البنت على رجليها
و كانت الابلة دي عندها عادة ان اول عصاية في المد ع الرجلين تكون جامدة جدا علشان تعمل بيها رعب لكن كانت بتمد بعد كده عادي
المهم انا كنت بعدها و باتفرج على الولد و البنت و هما بيتمدوا على رجليهم قبلي و انا عارفة اني هاتمد على رجليا زيهم بعد البنت اللي بتتمد على رجليها على طول
المهم خلصت مد البنت اللي قبلي على رجليها و جه دوري في المد على رجليا و ندهت عليا علشان اتمد
رحت على الديسك و قلعت الجزمة كنت لابسة شراب المدرسة الابيض عادي فما طلبتش مني اقلع الشراب يعني اهه قضى اخف من قضى لان المد على الرجلين بالشراب بيخفف شوية من وجع الضرب بالخرزانة على الرجلين اثناء المد او حتى بعد المد ما يخلص
رفعت رجليا الاتنين على الدرج و البنتين مسكوا رجليا و الابلة رفعت الخرزانة و لسه هاتنزل بيها مد على رجليا و الباب خبط و دخلت مدرسة زميلة الابلة انتي بتعملي ايه ده وكيل الوزارة وصل و بعديكي بفصلين
الابلة فضلت محتارة شوية تكمل مد على رجليا و لا تسيبني اروح لحال سبيلي ؟
المهم الابلة خلت البنتين يسيبوني و قالت لي ارجعي مكانك و بكرة ليا معاكي حساب تاني و هافتش على كراستك كلها مش واجب النهاردة بس و هاسمع لك كل النصوص اللي عليكي
المهم رجعت مكاني و انا مش شاغلة بالي ببكرة و كل اللي هاممني اني فرحانة اني ماتمدتش على رجليا دلوقتي في الساقعة دي
الابلة كملت شرح الحصة و هي متغاظة مني و البنات كمان متغاظين مني و زميلتي اللي اتمدت على رجليها قبلي كانت بتبص لي و هي حاسة بالظلم انها اتمدت على رجليها و انا لاء
و كانت الابلة و البنات في الفصل زي ما يكون عندهم هدف وطني اني اتمد على رجليا في اقرب فرصة
و في الحصة الخامسة و احنا بنحضر نفسنا لحصة العلوم لقينا ابلة العربي داخلة علينا و بتقول بابتسامة باردة انا بدلت الحصة و ابلة العلوم هاتيجي مكاني بكرة علشان العدل ياخد مجراه
قالت الكلمة الاخرانية و هي بتبص عليا و البنات كلهم بيبصوا عليا و عرفت ساعتها انها جايا مخصوص علشان تمدني على رجليا
و سالت احنا كنا وقفنا فين اخر مرة ؟
العيال جاوبوها على اخر حتة وقفت فيها في الشرح فقالت لهم انا قصدي قبل ما وكيل الوزارة يعدي فقالوا لها و فلانة كانت بتتمد على رجليها يا ابلة
ندهت عليها و انا خرجت و انا عارفة مصيري
فضت اول ديسك قلعت الجزمة و رفعت رجليا و انا لابسة الشراب المدرسي الابيض عادي زي ما كنت لابساه في رجليا اول مرة و ماكانتش طلبت مني اقلعه من رجليا و لا كانت عايزة تمدني على رجليا و انا حافية القدمين زي زميلتي لكن في المرة دي قالت لي اقلعي الشراب زي ما زميلتك ما قلعت الشراب و تتمدي على رجليكي حافية زي ما هي اتمدت على رجليها حافية
و فعلت قلعت الشراب و رفعت رجليا حافية و البنتين مسكوا رجليا و اتمديت على رجليا علقة عمري ما اتمديت على رجليا زيها لا قبلها و لا بعدها كانها كانت بتحملني ذنب اني ما اتمدتش على رجليا في الوقت المناسب
علشان كده انا مسمية قصتي دي مع المد على الرجلين قصة المد على الرجلين بالتقسيط و يا ريته تقسيط ده انا قلعت الجزمة و رفعت رجليا مرتين و اترعبت مرتين و اخدت الضرب و رجليا حافية بقيمة مرتين مد على الرجلين
لكن انا في المرة دي هاحكي قصة واحدة اتمديت فيها على رجليا بالتقسيط هههه
انا كنت ساعتها في سنة ساتة ابتدائي و مدرستنا كانت عادية بنين و بنات و كانت ابلة العربي برضه مش بتفرق بين البنين و البنات فلو عاقبت بالضرب على الايدين كانت بتضرب الصبيان و البنات و لو عاقبت بالمد على الرجلين بالخرزانة بتمد الصبيان و بتمد البنات على رجليهم عادي بدون تفرقة و كان مساعدها على كده ان البنات كان زيهم مشابه لزي الصبيان فكنا بنلبس بنطلونات عادي يعني مفيش موانع تمنع انها تمد البنات على رجليهم بحجة اللبس او كده
و في مرة كانت بتفتش على الواجبات و انا ما كنتش عاملة الواجب و باحاول اتدارى لكن الدور جه عندي و حسيت ان قلبي وقع في رجليا سالتني عن الواجب قلت لها معملتش الواجب يا ابلة قالت لي طيب اطلعي برة طلعت وقفت برة عند السبورة
الابلة دي بالذات رغم انها كانت شديدة بس مكانتش غاوية مد على الرجلين زي غيرها فلما كانت بتلاقي عدد اللي مش عاملين الواجب كتير كانت بتكتفي بالضرب على الايدين و مش بتمد على الرجلين لكن لما كانت بتلاقي اللي مش عاملين الواحب قليلين كانت بتمد على الرجلين
علشان كدا اللي البنت اللي ما عملتش الواجب كانت بتبقى عاملة زي الشيطان نفسها كل البنات تكون ما عملتش الواجب زيها و بالتالي يتلغي عقاب المد على الرجلين للكل
في اليوم ده اللي ما عملوش الواجب كانوا قليلين ولد و بنت كمان معملتش الواجب غيري
الابلة بعتت جابت الخرزانة "مكانش عندنا فلكة في المدرسة" و فضت الديسك الاولاني و بدات بمد الولد على رجليه
و بعدين ندهت على زميلتي البنت راحت عند الديسك و قعدت و قلعت الجزمة من رجليها و رفعت رجليها على الدرج علشان تتمد على رجليها لكن الابلة لقت ان البنت لابسة في رجليها شراب شتوي تقيل فخلتها تقلع الشراب علشان تتمد على رجليها حافية و فعلا البنت قلعت الشراب و رفعت رجليها و هي حافية القدمين تماما و كنا في يوم برد و الابلة رفعت الخرزانة على اخر ما عندها و نزلت بيها على رجلين البنت فالبنت صرخت جامد و شدت رجليها فالابلة ندهت لبنتين يمسكوا رجلها جامد و كملت مد البنت على رجليها
و كانت الابلة دي عندها عادة ان اول عصاية في المد ع الرجلين تكون جامدة جدا علشان تعمل بيها رعب لكن كانت بتمد بعد كده عادي
المهم انا كنت بعدها و باتفرج على الولد و البنت و هما بيتمدوا على رجليهم قبلي و انا عارفة اني هاتمد على رجليا زيهم بعد البنت اللي بتتمد على رجليها على طول
المهم خلصت مد البنت اللي قبلي على رجليها و جه دوري في المد على رجليا و ندهت عليا علشان اتمد
رحت على الديسك و قلعت الجزمة كنت لابسة شراب المدرسة الابيض عادي فما طلبتش مني اقلع الشراب يعني اهه قضى اخف من قضى لان المد على الرجلين بالشراب بيخفف شوية من وجع الضرب بالخرزانة على الرجلين اثناء المد او حتى بعد المد ما يخلص
رفعت رجليا الاتنين على الدرج و البنتين مسكوا رجليا و الابلة رفعت الخرزانة و لسه هاتنزل بيها مد على رجليا و الباب خبط و دخلت مدرسة زميلة الابلة انتي بتعملي ايه ده وكيل الوزارة وصل و بعديكي بفصلين
الابلة فضلت محتارة شوية تكمل مد على رجليا و لا تسيبني اروح لحال سبيلي ؟
المهم الابلة خلت البنتين يسيبوني و قالت لي ارجعي مكانك و بكرة ليا معاكي حساب تاني و هافتش على كراستك كلها مش واجب النهاردة بس و هاسمع لك كل النصوص اللي عليكي
المهم رجعت مكاني و انا مش شاغلة بالي ببكرة و كل اللي هاممني اني فرحانة اني ماتمدتش على رجليا دلوقتي في الساقعة دي
الابلة كملت شرح الحصة و هي متغاظة مني و البنات كمان متغاظين مني و زميلتي اللي اتمدت على رجليها قبلي كانت بتبص لي و هي حاسة بالظلم انها اتمدت على رجليها و انا لاء
و كانت الابلة و البنات في الفصل زي ما يكون عندهم هدف وطني اني اتمد على رجليا في اقرب فرصة
و في الحصة الخامسة و احنا بنحضر نفسنا لحصة العلوم لقينا ابلة العربي داخلة علينا و بتقول بابتسامة باردة انا بدلت الحصة و ابلة العلوم هاتيجي مكاني بكرة علشان العدل ياخد مجراه
قالت الكلمة الاخرانية و هي بتبص عليا و البنات كلهم بيبصوا عليا و عرفت ساعتها انها جايا مخصوص علشان تمدني على رجليا
و سالت احنا كنا وقفنا فين اخر مرة ؟
العيال جاوبوها على اخر حتة وقفت فيها في الشرح فقالت لهم انا قصدي قبل ما وكيل الوزارة يعدي فقالوا لها و فلانة كانت بتتمد على رجليها يا ابلة
ندهت عليها و انا خرجت و انا عارفة مصيري
فضت اول ديسك قلعت الجزمة و رفعت رجليا و انا لابسة الشراب المدرسي الابيض عادي زي ما كنت لابساه في رجليا اول مرة و ماكانتش طلبت مني اقلعه من رجليا و لا كانت عايزة تمدني على رجليا و انا حافية القدمين زي زميلتي لكن في المرة دي قالت لي اقلعي الشراب زي ما زميلتك ما قلعت الشراب و تتمدي على رجليكي حافية زي ما هي اتمدت على رجليها حافية
و فعلت قلعت الشراب و رفعت رجليا حافية و البنتين مسكوا رجليا و اتمديت على رجليا علقة عمري ما اتمديت على رجليا زيها لا قبلها و لا بعدها كانها كانت بتحملني ذنب اني ما اتمدتش على رجليا في الوقت المناسب
علشان كده انا مسمية قصتي دي مع المد على الرجلين قصة المد على الرجلين بالتقسيط و يا ريته تقسيط ده انا قلعت الجزمة و رفعت رجليا مرتين و اترعبت مرتين و اخدت الضرب و رجليا حافية بقيمة مرتين مد على الرجلين
تعليقات
إرسال تعليق