اسمي رغد عمري حاليا 19 سنة اتمديت على رجليا في الفلكة مرة مش هانساها ابدا
بابا و ماما مدوني على رجليا في الفلكة وقتها كنت في اولى ثانوي يعني مفترض اني كبرت و تجاوزت سن الفلكة و المد على الرجلين و الحاجات دي لكن اللي حصل
السبب اللي خلاهم يمدوني على رجليا يومها اني زوغت من المدرسة لان اليوم ده كان عندي امتحان الشهر بتاع الانجليزي فيومها انا كبرت دماغي و خرجت مع صاحباتي و اتفسحنا و روحت في ميعاد رجوعي من المدرسة عادي
و ماما وقتها سألتني عن امتحانات الشهر و كنت بقول لها لسه ماامتحناش امتحانات الشهر
و بعد كده ماما عرفت من بنت زميلتي في الفصل مامتها تبقى زميلة ماما في الشغل و عرفت اني كذبت عليها و اني غبت عن امتحان الانجليزي و زوغت من المدرسة يومها
امي بقى تسكت ؟
لاء .. راحت قالت لبابا و دخلت له من ناحية اني كذبت و هربت من المدرسة و عياري هيلفت و هامشي على حل شعري و الحاجات دي "ده اللي انا عرفته بعد ما اتمديت على رجليا "
و في نفس اليوم اللي ماما عرفت فيه و انا راجعة من الدرس لقيت بابا مستنيني جنب الباب و معاه الخرزانة الطويلة و حبل بتاع منشر الغسيل و نفس المنظر اللي بيحصل لما بيكون هايمد واحدة من اخواتي البنات على رجليها او ايام ما كان بيمدني على رجليا و انا صغيرة
معقولة هيمدني على رجليا في الفلكة بعد ما بقيت كبيرة كده ؟
ممكن تكون ماما عرفت و قالت له ؟ دي تبقى مصيبة
بابا كلمني بنبرات صوته اللي انا عارفاها لمابيكون غضبان و بيحاول يمسك اعصابه ساعتها بابا بيعتبر المد على الرجلين بالخرزانة عقاب مخفف لانه لو ضربنا بايديه ممكن يموتنا
بابا قال لي : اقلعي الجزمة
حاضر "انا فهمت اني كده هاتمد على رجليا بس حطيت احتمال انه يكون يقصد اني اقلع الجزمة من رجليا علشان دخلت من باب الشقة احتمال مايكونش فيها مد على الرجلين "
قلعت الجزمة و انا باحاول اداري ارتباكي و خوفي من انه يكون ناوي يمدني على رجليا
بابا قال : اقلعي الشراب كمان و تعالي اقعدي على الارض هنا "و شاور لي على مكان جنب كراسي السفرة كان بيمد اخواتي فيه"
طبعا انا عرفت كده اني هاتمد على رجليا يعني هاتمد مفيش فايدة من المحايلة و اني لو قاوحت ممكن غضب بابا يبقى عنيف فاستسلمت لمصيري و قعدت مكان ما هو شاورلي اقعد علشان اتمد على رجليا زي اي عيلة صغيرة ما بتتمد على رجليها
و ماما زقتني نيمتني على الارض و رفعت رجليا و ربطتها بالحبل في كرسي السفرة ضمانا اني اتمد على رجليا بدون مقاومة و لا فلفصة فكراسي السفرة عندنا متعددة الاغراض منها كراسي و منها فلكة ياما اتمدينا على رجلينا انا و اخواتي فيها
لقيت بابا رفع الخرزانة باخر عزمه و نزل بيها على رجليا لدرجة اني حسيت ان رجليا هتقع مني
علشان تحرمي تكذبي علينا تاني و تزوغي مع صاحباتك
فضلت اصوت من الالم و وجع المد على رجليا
ماكنتش قادرة احرك رجليا و لا اتفادى الضرب لان رجليا الاتنين كانوا مربوطين بشدة
على فكرة بابا مكانش بيمدنا على رجلينا عدد عصيان كتير زي ماما لما كانت بتمدنا على رجلينا و مع ذلك كنا بنخاف من بابا لما يمدنا على رجلينا اكتر لانه كان بيمد على الرجل بذمة
كان مع كل نزلة خرازنة على رجلي اثناء المد كنت باحس ان روحي هاتطلع
دي كانت اصعب و اخر مرة اتمد فيها على رجليا في حياتي و في كل المرات اللي اتمديت فيها على رجلي
بابا و ماما مدوني على رجليا في الفلكة وقتها كنت في اولى ثانوي يعني مفترض اني كبرت و تجاوزت سن الفلكة و المد على الرجلين و الحاجات دي لكن اللي حصل
السبب اللي خلاهم يمدوني على رجليا يومها اني زوغت من المدرسة لان اليوم ده كان عندي امتحان الشهر بتاع الانجليزي فيومها انا كبرت دماغي و خرجت مع صاحباتي و اتفسحنا و روحت في ميعاد رجوعي من المدرسة عادي
و ماما وقتها سألتني عن امتحانات الشهر و كنت بقول لها لسه ماامتحناش امتحانات الشهر
و بعد كده ماما عرفت من بنت زميلتي في الفصل مامتها تبقى زميلة ماما في الشغل و عرفت اني كذبت عليها و اني غبت عن امتحان الانجليزي و زوغت من المدرسة يومها
امي بقى تسكت ؟
لاء .. راحت قالت لبابا و دخلت له من ناحية اني كذبت و هربت من المدرسة و عياري هيلفت و هامشي على حل شعري و الحاجات دي "ده اللي انا عرفته بعد ما اتمديت على رجليا "
و في نفس اليوم اللي ماما عرفت فيه و انا راجعة من الدرس لقيت بابا مستنيني جنب الباب و معاه الخرزانة الطويلة و حبل بتاع منشر الغسيل و نفس المنظر اللي بيحصل لما بيكون هايمد واحدة من اخواتي البنات على رجليها او ايام ما كان بيمدني على رجليا و انا صغيرة
معقولة هيمدني على رجليا في الفلكة بعد ما بقيت كبيرة كده ؟
ممكن تكون ماما عرفت و قالت له ؟ دي تبقى مصيبة
بابا كلمني بنبرات صوته اللي انا عارفاها لمابيكون غضبان و بيحاول يمسك اعصابه ساعتها بابا بيعتبر المد على الرجلين بالخرزانة عقاب مخفف لانه لو ضربنا بايديه ممكن يموتنا
بابا قال لي : اقلعي الجزمة
حاضر "انا فهمت اني كده هاتمد على رجليا بس حطيت احتمال انه يكون يقصد اني اقلع الجزمة من رجليا علشان دخلت من باب الشقة احتمال مايكونش فيها مد على الرجلين "
قلعت الجزمة و انا باحاول اداري ارتباكي و خوفي من انه يكون ناوي يمدني على رجليا
بابا قال : اقلعي الشراب كمان و تعالي اقعدي على الارض هنا "و شاور لي على مكان جنب كراسي السفرة كان بيمد اخواتي فيه"
طبعا انا عرفت كده اني هاتمد على رجليا يعني هاتمد مفيش فايدة من المحايلة و اني لو قاوحت ممكن غضب بابا يبقى عنيف فاستسلمت لمصيري و قعدت مكان ما هو شاورلي اقعد علشان اتمد على رجليا زي اي عيلة صغيرة ما بتتمد على رجليها
و ماما زقتني نيمتني على الارض و رفعت رجليا و ربطتها بالحبل في كرسي السفرة ضمانا اني اتمد على رجليا بدون مقاومة و لا فلفصة فكراسي السفرة عندنا متعددة الاغراض منها كراسي و منها فلكة ياما اتمدينا على رجلينا انا و اخواتي فيها
لقيت بابا رفع الخرزانة باخر عزمه و نزل بيها على رجليا لدرجة اني حسيت ان رجليا هتقع مني
علشان تحرمي تكذبي علينا تاني و تزوغي مع صاحباتك
فضلت اصوت من الالم و وجع المد على رجليا
ماكنتش قادرة احرك رجليا و لا اتفادى الضرب لان رجليا الاتنين كانوا مربوطين بشدة
على فكرة بابا مكانش بيمدنا على رجلينا عدد عصيان كتير زي ماما لما كانت بتمدنا على رجلينا و مع ذلك كنا بنخاف من بابا لما يمدنا على رجلينا اكتر لانه كان بيمد على الرجل بذمة
كان مع كل نزلة خرازنة على رجلي اثناء المد كنت باحس ان روحي هاتطلع
دي كانت اصعب و اخر مرة اتمد فيها على رجليا في حياتي و في كل المرات اللي اتمديت فيها على رجلي
تعليقات
إرسال تعليق