قصة مد على الرجلين في فلكة-فلقة ببازار اكسسوارات البنات
انا ولاء باشتغل في بازار عطور و هدايا و اكسسوارات بنات
ساعة الذروة عندنا بتكون وقت خروج البنات من المدارس الثانوية اللي جنبنا
فاجئتني مدام ابتسام صاحبة البازار ان في خمس علب بارفانات ضايعين و كانوا من العلب الغالية
كان شغال معايا في البازار بنتين غيري اسمهم منار و سارة
زميلتي منار كانت شاكة في بنت كانت زبونة في البازار بس مش متاكدة
و ساعة ازدحام البازار بالبنات كنا كلنا بانتظار البنت اللي منار كانت شاكة فيها
لكن البنت في اليوم دة ماجتش
تاني يوم في بداية الشغل و لسة باروق البازار دخلوا عليا بنتين ماجوش ببالي خالص واحدة طلبت مني اني افرجها و اجيب لها هدية من فاترينة العرض
و البنت زميلتها قعدت تتمشى و تتفرج على المعروض بالبازار
فسبتهم جوا البازار و انا بافتح فاترينة العرض الخارجية دخلت سارة باستعجال و كان باين على وشها الغضب
و مسكت البنت اللي ساندة على فاترينة العرض اللي جوا البازار و لقت جنب شنطتها قطعة فضية بتحاول تخبيها
و زعقت سارة : ايه اللي جاب الفضية دي هنا
ارتعشت البنت و بصت لزميلتها
طلب مني سارة اني افتش شنطتها فلقينا بعض الاكسسوارات من بتاعة المحل كانت مخبياها في الشنطة
دخلت منار للبازار و شافت المنظر
دخلنا البنتين لاوضة المكتب بتاعت مدام ابتسام و قفلنا عليهم الباب
و جت صاحبة البازار مدام ابتسام لما كلمناها وفتحت باب المكتب و بدات تقررهم
البنات اعترفوا بالسرقة و قعدوا يحلفوا انهم ممكن يرجعوا الحاجة او يدفعوا تمنها و بلاش فضايح
و بمجرد ما مدام ابتسام مسكت التليفون علشان تطلب الشرطة البنتين فضلوا يعيطوا و يتحايلوا و كانوا بيوطوا على ايدينا علشان يبوسوها
فتدخلت منار و قالت يا مدام ابتسام لازم يتربوا هنا بمعرفتنا و بعدين نسلمهم للشرطة
البنتين انهاروا اكثر و قالوا لا خلاص اعملوا فينا اللي انتم عاوزينه هنا و بلاش بوليس و فضايح
فلقيت مدام ابتسام قالت لمنار خلاص يا منار هاتي الفلكة -الفلئة و العصاية من المدرس اللي فوقينا و نمد البنتين دول على رجليهم علشان يتربوا و بشرط كمان انهم يرجعوا الحاجة
البنتين كان عندهم استعداد يتمدوا على رجليهم و انهم يتعبطوا كمان بس بلاش الشرطة
انا طلعت جبت الفلكة و العصاية
و منار قعدت البنتين على الارض و خلت كل واحدة فيهم تقلع جزمتها و شرابها و تفرد رجليها و هي حافية تماما
منار ربطت رجلين البنتين الاتنين في الفلكة-الفلقة و فالت ليا انا و سارة كل واحدة ترفع الفلكة من ناحية
و ندهت منار لمدام ابتسام و قالت لها البنتين مربوطين في الفلكة جاهزين للمد على رجليهم
مدام ابتسام رفعت العصاية على اخر ما عندها و نزلت مد على رجلين البنتين بالعصاية باخر عزمها لدرجة ان صوت رزع العصاية و لسوعتها على رجلين البنات كانت اكتر من صوت صريحهم من وجع المد على رجليهم
.حرمنا يا مدام خلاص رجلينا يا مدام
.والنبي !!!
لغاية كلام نبوس ايديكي و رجليكي حرمنا خلاص
البنات من وجع المد على رجليهم كان صويتهم يصعب على الحجر
منار كانت رابطة رجلين البنتين الاتنين بشكل محكم و مبعدة رجلين البنتين عن بعض شويا بحيث تمد هنا عصايتين و تنقل المد على رجلين البنت التانية و تمدها على رجليها عصايتين و هكدا
و فضلت مدام ابتسام تمد على رجلين البنات باخر عزمها كانها بتنفض سجادة او مرتبة كانها نسيت ان دي رجلين بني ادميين
بصراحة البنتين كمان شكلهم مش وش بهدلة هما صحيح بنتين حراميتين بس شكلهم شيك و كمان لما قلعوا الجزم علشان يتمدوا على رجليهم اخدنا بالنا انهم لابسين جزم غالية حتى شراباتهم اللي قلعوها من رجليهم كانت غالية و ماركات و رجلين البنتين كانوا نضاف و فيهم بياض مشوب بحمرة تدل على عنايتهم ببشرتهم حتى كفوف و بطن رجليهم كانوا ناعمين بطريقة غريبة لدرجة انا نفسي كنت مستغربة لاني مهما غسلت رجليا و حطيت في كعوبي كريمات و مرطبات عمر رجليا ما بتبقى ناعمة كده و مهما عملت في رجليا البدع لما باكون راجعة من يوم شغل طويل باتكسف اقلع الشراب و انا قريبة من حد احسن رجليا او الشراب يطلع ريحة لكن البنتين دول لما قلعوا الشرابات رجليهم طلعت ريحة اه بس ريحة حلوة ريحة شاور مش زي ريحة رجلينا احنا خالص
المهم نرجع للمد على رجلين البنتين
مدام ابتسام فضلت تضرب في رجلين البنتين و هما لسه في الفلكة لغاية ما دراعها وجعها و لسه حاسة انها ماخدتش حقها منهم و كنت انا و سارة لسه ماسكين الفلكة اللي رجلين البنات مرفوعة فيها
اخذت منار العصاية من مدام ابتسام و بدات تمد البنتين على رجليهم من اول و جديد و كانهم ما اتمدوش على رجليهم من مدام ابتسام
البنتين كانوا خلاص انهاروا و مش مستحملين و رجلين البنات بقت حمرا زي الدم بعد ما كانت رجليهم بيضاء
لان مد منار على رجلين البنتين كان قاسي لدرجة ان رجلين البنتين اتعلمت بالمد و سابت خطوط في رجليهم مكان العصاية
اخذت مدام ابتسام العصاية من ايدين منار بعد ما خافت احسن رجلين البنتين يقعوا من مكانهم و نلبس احنا مصيبة
انا و سارة فكينا رجلين البنتين من حبل الفلكة-الفلقة
و البنتين كتبوا للمدام ايصال بالمبلغ و تعهدوا انهم يجيبوا الحاجة
البنتين معرفوش يمشوا على رجليهم من المد و اصلا لما فكينا رجليهم من الفلكة-الفلقة كانوا عمالين يبردوا رجليهم في سيراميك الارضية و مكانوش عارفين حتى يحطوا الشرابات على رجليهم
يستهلوا
انا ولاء باشتغل في بازار عطور و هدايا و اكسسوارات بنات
ساعة الذروة عندنا بتكون وقت خروج البنات من المدارس الثانوية اللي جنبنا
فاجئتني مدام ابتسام صاحبة البازار ان في خمس علب بارفانات ضايعين و كانوا من العلب الغالية
كان شغال معايا في البازار بنتين غيري اسمهم منار و سارة
زميلتي منار كانت شاكة في بنت كانت زبونة في البازار بس مش متاكدة
و ساعة ازدحام البازار بالبنات كنا كلنا بانتظار البنت اللي منار كانت شاكة فيها
لكن البنت في اليوم دة ماجتش
تاني يوم في بداية الشغل و لسة باروق البازار دخلوا عليا بنتين ماجوش ببالي خالص واحدة طلبت مني اني افرجها و اجيب لها هدية من فاترينة العرض
و البنت زميلتها قعدت تتمشى و تتفرج على المعروض بالبازار
فسبتهم جوا البازار و انا بافتح فاترينة العرض الخارجية دخلت سارة باستعجال و كان باين على وشها الغضب
و مسكت البنت اللي ساندة على فاترينة العرض اللي جوا البازار و لقت جنب شنطتها قطعة فضية بتحاول تخبيها
و زعقت سارة : ايه اللي جاب الفضية دي هنا
ارتعشت البنت و بصت لزميلتها
طلب مني سارة اني افتش شنطتها فلقينا بعض الاكسسوارات من بتاعة المحل كانت مخبياها في الشنطة
دخلت منار للبازار و شافت المنظر
دخلنا البنتين لاوضة المكتب بتاعت مدام ابتسام و قفلنا عليهم الباب
و جت صاحبة البازار مدام ابتسام لما كلمناها وفتحت باب المكتب و بدات تقررهم
البنات اعترفوا بالسرقة و قعدوا يحلفوا انهم ممكن يرجعوا الحاجة او يدفعوا تمنها و بلاش فضايح
و بمجرد ما مدام ابتسام مسكت التليفون علشان تطلب الشرطة البنتين فضلوا يعيطوا و يتحايلوا و كانوا بيوطوا على ايدينا علشان يبوسوها
فتدخلت منار و قالت يا مدام ابتسام لازم يتربوا هنا بمعرفتنا و بعدين نسلمهم للشرطة
البنتين انهاروا اكثر و قالوا لا خلاص اعملوا فينا اللي انتم عاوزينه هنا و بلاش بوليس و فضايح
فلقيت مدام ابتسام قالت لمنار خلاص يا منار هاتي الفلكة -الفلئة و العصاية من المدرس اللي فوقينا و نمد البنتين دول على رجليهم علشان يتربوا و بشرط كمان انهم يرجعوا الحاجة
البنتين كان عندهم استعداد يتمدوا على رجليهم و انهم يتعبطوا كمان بس بلاش الشرطة
انا طلعت جبت الفلكة و العصاية
و منار قعدت البنتين على الارض و خلت كل واحدة فيهم تقلع جزمتها و شرابها و تفرد رجليها و هي حافية تماما
منار ربطت رجلين البنتين الاتنين في الفلكة-الفلقة و فالت ليا انا و سارة كل واحدة ترفع الفلكة من ناحية
و ندهت منار لمدام ابتسام و قالت لها البنتين مربوطين في الفلكة جاهزين للمد على رجليهم
مدام ابتسام رفعت العصاية على اخر ما عندها و نزلت مد على رجلين البنتين بالعصاية باخر عزمها لدرجة ان صوت رزع العصاية و لسوعتها على رجلين البنات كانت اكتر من صوت صريحهم من وجع المد على رجليهم
.حرمنا يا مدام خلاص رجلينا يا مدام
.والنبي !!!
لغاية كلام نبوس ايديكي و رجليكي حرمنا خلاص
البنات من وجع المد على رجليهم كان صويتهم يصعب على الحجر
منار كانت رابطة رجلين البنتين الاتنين بشكل محكم و مبعدة رجلين البنتين عن بعض شويا بحيث تمد هنا عصايتين و تنقل المد على رجلين البنت التانية و تمدها على رجليها عصايتين و هكدا
و فضلت مدام ابتسام تمد على رجلين البنات باخر عزمها كانها بتنفض سجادة او مرتبة كانها نسيت ان دي رجلين بني ادميين
بصراحة البنتين كمان شكلهم مش وش بهدلة هما صحيح بنتين حراميتين بس شكلهم شيك و كمان لما قلعوا الجزم علشان يتمدوا على رجليهم اخدنا بالنا انهم لابسين جزم غالية حتى شراباتهم اللي قلعوها من رجليهم كانت غالية و ماركات و رجلين البنتين كانوا نضاف و فيهم بياض مشوب بحمرة تدل على عنايتهم ببشرتهم حتى كفوف و بطن رجليهم كانوا ناعمين بطريقة غريبة لدرجة انا نفسي كنت مستغربة لاني مهما غسلت رجليا و حطيت في كعوبي كريمات و مرطبات عمر رجليا ما بتبقى ناعمة كده و مهما عملت في رجليا البدع لما باكون راجعة من يوم شغل طويل باتكسف اقلع الشراب و انا قريبة من حد احسن رجليا او الشراب يطلع ريحة لكن البنتين دول لما قلعوا الشرابات رجليهم طلعت ريحة اه بس ريحة حلوة ريحة شاور مش زي ريحة رجلينا احنا خالص
المهم نرجع للمد على رجلين البنتين
مدام ابتسام فضلت تضرب في رجلين البنتين و هما لسه في الفلكة لغاية ما دراعها وجعها و لسه حاسة انها ماخدتش حقها منهم و كنت انا و سارة لسه ماسكين الفلكة اللي رجلين البنات مرفوعة فيها
اخذت منار العصاية من مدام ابتسام و بدات تمد البنتين على رجليهم من اول و جديد و كانهم ما اتمدوش على رجليهم من مدام ابتسام
البنتين كانوا خلاص انهاروا و مش مستحملين و رجلين البنات بقت حمرا زي الدم بعد ما كانت رجليهم بيضاء
لان مد منار على رجلين البنتين كان قاسي لدرجة ان رجلين البنتين اتعلمت بالمد و سابت خطوط في رجليهم مكان العصاية
اخذت مدام ابتسام العصاية من ايدين منار بعد ما خافت احسن رجلين البنتين يقعوا من مكانهم و نلبس احنا مصيبة
انا و سارة فكينا رجلين البنتين من حبل الفلكة-الفلقة
و البنتين كتبوا للمدام ايصال بالمبلغ و تعهدوا انهم يجيبوا الحاجة
البنتين معرفوش يمشوا على رجليهم من المد و اصلا لما فكينا رجليهم من الفلكة-الفلقة كانوا عمالين يبردوا رجليهم في سيراميك الارضية و مكانوش عارفين حتى يحطوا الشرابات على رجليهم
يستهلوا
يستاهلو
ردحذف