قصة احد صديقات "فلكة البنات"
انا ممكن اساهم معاكم بقصتي مع المد
اول مرة اتمديت على رجلي كان في البيت من ابويا وانا صغيرة في اولى ابتدائي..
كنت شقية جدا وماببطلش تنطيط وتكسير في البيت.. لحد ما في مرة نيمني عالارض ورفع رجلي ومدني على رجلي بعصاية شماعة مد عمري ما شفت زيه لحد دلوقت ..
كانت علقة سخنة ما تتنسيش ابدا، ودي كانت المرة الوحيدة اللي مدني على رجلي فيها لأنها كانت كفيلة بعد كدة انه كل ما اغلط ويقول لي "همدك على رجليكي" اترعب وامشي زي الألف لحد ما اغلط تاني ويهددني انه يمدني تاني فأحرم تاني عشان ماتمدش وهكذا..
ودة طبعا غير تهديدات المدرسين في المدرسة طول السنين لحد ثانوي: همدك على رجليكي، فيه ايه عايزة تتمدي على رجليكي وللا ايه، المرة دي ضرب بس على اديكي المرة الجاية رجليكي.
تاني مرة بقى اتمديت فيها كانت محرجة جدا، لسوعة بتوجع بس
مش لدرجة العياط يعني، كنت في ابتدائي برضه وبنات عمي الاتنين كانوا عندنا وكنا بنلعب مع بعض.. بنت اكبر مني بسنتين وبنت اصغر مني بسنتين، الاصغر مني دي كانت عيلة نكدية وعلى طول مقموصة ومن اقل حاجة تعيط.. اختها الكبيرة عشان تهزأها وتقول لها قد ايه هي تافهة وبتعيط من غير سبب قامت قالعة جزمتها وخليتني قاعدة على الفوتيه وقلعتني شبشبي ورفعت رجلي وفضلت تمد بالجزمة وانا مش عارفة افلفص رجليا منها وهموت من الكسوف ومش عارفة اقول ايه وللا اتصرف ازاي وكل دة قدام اختها الصغيرة واخواتي الصغيرين انا كمان، وتقول لأختها بصي بمدها على رجليها اهه ولا عيطت ولا عملت الغاغة اللي بتعمليها كل ما حد يكلمك كلمة
وعلى سيرة الاحراج بالمرة بس تهديد من غير مد على الرجلين ولا حاجة.. انا كلمة مد لما حد بيقولها قدامي برتبك جدا وبتكسف موت ببقى عايزة الأرض تتشق وتبلعني.. انا مُدرسة في مدرسة دلوقت وفي الشتا والسقعة بطنش واخد اجازات واغيب، عادي يعني! في يوم اتصلت بخطيبي من البيت في معاد الشغل وابوه هو اللي رد عليا وقال لي هو دة مش معاد شغلك؟ انتي بتغيبي كتير ليه كدة من المدرسة مش خايفة الناظر يمدك على رجليكي؟ طبعا تنحت ومانطقتش بكلمة، فكمل: هخلي الناظر يمدك على رجليكي في الفلكة، قلت له "احم.. احنا ماعندناش ناظر عندنا مديرة المدرسة" قال لي طيب خلاص ماتغيبيش تاني بقى احسن المديرة تمدك على رجليكي في الطابور قدام العيال
انا ممكن اساهم معاكم بقصتي مع المد
اول مرة اتمديت على رجلي كان في البيت من ابويا وانا صغيرة في اولى ابتدائي..
كنت شقية جدا وماببطلش تنطيط وتكسير في البيت.. لحد ما في مرة نيمني عالارض ورفع رجلي ومدني على رجلي بعصاية شماعة مد عمري ما شفت زيه لحد دلوقت ..
كانت علقة سخنة ما تتنسيش ابدا، ودي كانت المرة الوحيدة اللي مدني على رجلي فيها لأنها كانت كفيلة بعد كدة انه كل ما اغلط ويقول لي "همدك على رجليكي" اترعب وامشي زي الألف لحد ما اغلط تاني ويهددني انه يمدني تاني فأحرم تاني عشان ماتمدش وهكذا..
ودة طبعا غير تهديدات المدرسين في المدرسة طول السنين لحد ثانوي: همدك على رجليكي، فيه ايه عايزة تتمدي على رجليكي وللا ايه، المرة دي ضرب بس على اديكي المرة الجاية رجليكي.
تاني مرة بقى اتمديت فيها كانت محرجة جدا، لسوعة بتوجع بس
مش لدرجة العياط يعني، كنت في ابتدائي برضه وبنات عمي الاتنين كانوا عندنا وكنا بنلعب مع بعض.. بنت اكبر مني بسنتين وبنت اصغر مني بسنتين، الاصغر مني دي كانت عيلة نكدية وعلى طول مقموصة ومن اقل حاجة تعيط.. اختها الكبيرة عشان تهزأها وتقول لها قد ايه هي تافهة وبتعيط من غير سبب قامت قالعة جزمتها وخليتني قاعدة على الفوتيه وقلعتني شبشبي ورفعت رجلي وفضلت تمد بالجزمة وانا مش عارفة افلفص رجليا منها وهموت من الكسوف ومش عارفة اقول ايه وللا اتصرف ازاي وكل دة قدام اختها الصغيرة واخواتي الصغيرين انا كمان، وتقول لأختها بصي بمدها على رجليها اهه ولا عيطت ولا عملت الغاغة اللي بتعمليها كل ما حد يكلمك كلمة
وعلى سيرة الاحراج بالمرة بس تهديد من غير مد على الرجلين ولا حاجة.. انا كلمة مد لما حد بيقولها قدامي برتبك جدا وبتكسف موت ببقى عايزة الأرض تتشق وتبلعني.. انا مُدرسة في مدرسة دلوقت وفي الشتا والسقعة بطنش واخد اجازات واغيب، عادي يعني! في يوم اتصلت بخطيبي من البيت في معاد الشغل وابوه هو اللي رد عليا وقال لي هو دة مش معاد شغلك؟ انتي بتغيبي كتير ليه كدة من المدرسة مش خايفة الناظر يمدك على رجليكي؟ طبعا تنحت ومانطقتش بكلمة، فكمل: هخلي الناظر يمدك على رجليكي في الفلكة، قلت له "احم.. احنا ماعندناش ناظر عندنا مديرة المدرسة" قال لي طيب خلاص ماتغيبيش تاني بقى احسن المديرة تمدك على رجليكي في الطابور قدام العيال
تعليقات
إرسال تعليق